دبیرکل نُجَباء:

ابو تقوی کابوس آمریکایی‌ها بود/ خاطره آخرین دیدار

الکعبی با اشاره به نقش معاون نظامی جنبش نُجَباء در وارد ساختن ضربات کاری به اشغالگران، خاطره‌ای را از آخرین ملاقات خود با آن شهید بازگو کرد.

فارسی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نمایندگی نُجَباء در ایران، دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء در گفتگو با ویژه‌نامه شهدای مقاومت روزنامه "ایران" ضمن بیان راهبردهای محور مقاومت برای ایفای نقش مؤثر در پرونده فلسطین، تحقق انتقام خون شهدا را در گرو روشن نگه داشتن شعله مقاومت دانست.

شیخ «اکرم الکعبی» نحوه مقابله گروه‌های عراقی با نقشه‌های استعماری آمریکا را تشریح کرد و در همین راستا به ذکر ابعاد شخصیتی و جهادی شهید «ابو تقوی» پرداخت که اخیرا در حمله هوایی اشغالگران به شهادت رسید.

مشروح این گفتگو را در سطرهای زیرین بخوانید:

 

مقاومت و خون شهدا چطور به ثمر خواهد نشست و آیا در آزادی قدس شریف نقشی خواهد داشت؟

مقاومت به ثمرات زیادی دست یافت که مهمترینِ آنها، شکستن جبروت و غرور و سلطه آمریکا بر عراق و خنثی‌سازی بسیاری از پروژه‌های شوم به‌منظور تخریب عراق و حمله به فرهنگ و حاکمیت آن است و نوعی هوشیاری را در جامعه عراق در مواجهه با فریب رسانه‌ای که توسط اشغالگران برای پنهان کردن و توجیه جنایات‌شان صورت می‌گیرد، ایجاد کرد.

همچنین خون‌های پاکی که با بمباران خائنانه آمریکا ریخته شد، در آگاهی‌بخشی به مردم، گسترش روحیه و شور انقلابی در آنان، تقویت رزمندگان در مسیر مقدس‌شان، ادامه راه شهدا و رسیدن به اهدافی که برای آن فداکاری کردند، نقش اساسی داشت.

همین فداکاری‌های بزرگ و این اهداف بزرگی که مقاومت برای دستیابی به آن می‌کوشد، بیت‌المقدس را به نماد ایدئولوژیک مقاومت، راه آن و هدف بازپس‌گیری از اشغالگران برای مسلمانان تبدیل کرده است و تا زمان تحقق وعده رهبر معظم ما آیت‎الله «سیدعلی خامنه‏ای» در خصوص آزادی قدس، اقامه نماز در بیت‌المقدس و اعتلای کلمه حق، دست از مقاومت برنمی‌دارد.

 

پیشنهاد تاکتیکی شما برای گرفتن انتقام خون شهدای اخیر چیست؟ چگونه باید این انتقام را گرفت و سطح و آستانه آن کجاست؟

انتقام حقیقی خون شهدا که به آن پایبندیم و هرگز از آن عدول نخواهیم کرد، روشن ماندن شعله مقاومت در برابر دشمن متکبر است که هر روز باعث فرسایش و شکست پروژه‌های شیطانی‌اش، کشتن مزدوران و سربازانش، نابودی توانمندی‌هایش و تضعیف اقتدار و نفوذش می‌شود.

علی‌رغم وجود عده‌ای ترسو، تهمت‌های جاهلان و سازشکاران و تلاش برای تخریب اهداف و چهره مقاومت به‌وسیله دستگاه رسانه‌ای اشغالگران، ما در مسیر اقامه حق و نفی باطل ثابت‌قدم خواهیم بود.

 

چرا دشمن در عراق به‌دنبال سرکوب مقاومت است؟

دشمن به عراق آمد تا ثروت و دارایی‌هایش را چپاول کند و آن را به یک مقر نظامی در قلب منطقه تبدیل و از موجودیت اسرائیل محافظت کند. نیروهای استعماری خود را به‌نحوی حرکت می‌دهد که وحشت را حکمفرما و بعضی حاکمان منطقه را تحقیر کند تا مجبور شوند به آمریکا جزیه و خراج بپردازند.

اما مقاومت مانعی است که حرکت ماشین استعماری آنها را متوقف می‌کند و شمشیری برنده برای قطع پروژه‌های خرابکارانه آنهاست. دشمنان با وجود مقاومت، هیچ‌گاه روی آرامش را نخواهند دید و برنامه‌هایشان آنطور که می‌خواهند پیش نخواهد رفت.

به همین دلیل در سطح رسانه‌ها و سازمان‌های به‌اصطلاح مدنی، امکانات فراوانی تدارک دیده و مزدورانی را برای جنگ روانی علیه مقاومت جذب می‌کنند. همچنین از امکانات نظامی خود برای هدف قرار دادن فیزیکی و از بین بردن توانمندی‌ها و قابلیت‌های مقاومت استفاده می‌کنند.

البته مقاومت غافل نیست و با مهارت و شیوه‌های نوین، موازنه بازدارندگی را ایجاد کرده است تا تهاجمات فرهنگی، تبلیغاتی و نظامی را دفع کند.

 

ویژگی برجسته شهید «ابو تقوی» در میدان نبرد و جهاد چه بود؟

فرمانده شهید ابو تقوی، معاون نظامی جنبش نُجَباء بود. او صلاحیت‌ها و تجربیات بسیاری داشت. در سطح دانشگاهی، دارای مدرک کارشناسی ارشد در علوم سیاسی بود. در سطح معنوی، یک الگو برای رزمندگان بود و در سطح نظامی، دوره‌های نظامی و استراتژیک زیادی را گذرانده بود.

او جزو اولین مجاهدانی بود که از زمان ورود آمریکا به عراق، با اشغالگران مقابله کرد و به‌وسیله بمب‌ها و موشک‌ها به آنان ضربات دردناکی وارد کرد و بالاخره در پایان اولین دوره اشغال عراق، آنان با تحقیر و شکست‌خورده از کشور بیرون رفتند.

ابو تقوی سپس فرماندهی تیپ دوازدهم الحشد الشعبی را بر عهده گرفت و نبردهای زیادی علیه دست‌پرورده آمریکا یعنی داعش انجام داد. او پیشاپیش نیروهای خود حرکت می‌کرد و بدون هیچگونه خستگی و سستی، به نبرد می پرداخت.

پس از آن، همزمان معاون نظامی نُجَباء و معاون فرماندهی عملیات حشد در بغداد شد.

او در عملیات پشتیبانی مقاومت عراق از از طوفان الاقصی، نقشی محوری داشت و مأموریت خود را با عاقبت‌بخیری و شهادت به‌دست منفورترین و شرورترین خلق خدا به پایان رساند.

 

علت ترور ابو تقوی از جانب آمریکایی‌ها چه بود؟ و پیامدهای بعد از شهادت ایشان را بفرمایید؟

آمریکایی‌ها به‌خوبی می‌دانند ابو تقوی کیست و می‌دانستند کابوسی است که باید از آن خلاص شوند. او با ضربات مقاومت اسلامی، پیکر آنها را به درد آورد. بنابراین کمیته‌ها و نیروهایی را برای تعقیب و هدف قرار دادن وی تشکیل دادند.

ابو تقوی با توجه به اینکه فرزند میدان نبرد است، از این اخبار وحشت نکرد و نپذیرفت که دست از کار بکشد، بلکه فعالیت خود را ادامه داد؛ در حالی که آسمان عراق تقریباً در قرق پهپادهای دشمن است که در جستجوی رزمندگان هستند. در نهایت، پهپاد آمریکایی او را در فردای سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی با همان شیوه در مرکز بغداد و در مقر الحشد الشعبی (که مقری دولتی در مجاورت وزارت کشور عراق است) ترور کرد. آمریکا اینگونه حاکمیت و ارزش‌های ما و تمام هنجارها را نقض کرد.

از این رو، خون او به آتشفشان رزمندگان تبدیل شد و در روز شهادتش هزار ابو تقوی به‌دنیا آمدند تا کابوس‌هایی دائمی و بی‌پایان برای اشغالگران باشند.

خون این شهید در عراق باعث برافروختن خشم توده‌ها و نکوهش آشکار نخبگان شد و پایان اشغالگری را به مطالبه‌ای عمومی بدل ساخت، تا جایی‌که نیروهای سیاسی و دولت وادار شدند در این راستا بیانیه‌هایی صادر کنند و خواستار پایان حضور اشغالگران در سرزمین عراق شوند.

 

خاطره‌ای از آن شهید بزرگوار اگر مد نظرتان است بفرمایید.

آخرین دیدار من با شهید ابو تقوی دو روز قبل از شهادتش بود. این دیدار مانند یک نوار ویدئویی در ذهن من ثبت شده، طوری که همه اتفاقات پیش از آن از ذهنم پاک شده است. هروقت از او پیش من یاد می‌شود، تمام جزئیات آن دیدار در ذهنم نقش می‌بندد؛ کلامش، لبخندش، نشستنش، شوق و استواری و عزم راسخش برای مقابله با دشمن آمریکایی، و همچنین خضوعش در آغاز گفتگویمان راجع‌به تفسیر آیه‌ای از قرآن که از مؤمنان می‌خواهد تسلیم اوامر پروردگار باشند. همه اینها برایم تداعی می‌شود. سپس ما در مورد پنج شهیدی که چندروز پیش از شهادت او طی بمباران آمریکایی‌ها در کرکوک به شهادت رسیدند صحبت کردیم. از شجاعت و وفاداری آنها و از جایگاه شهید سخن گفتیم. او با دقت گوش می‌داد و با ایمان و اعتقاد کامل، تحت تأثیر این سخنان بود و پرسش‌ها، برنامه‌ها و پیشنهادات خود برای مقابله با دشمنان را مطرح می‌کرد. درود بر او در روزی که به دنیا آمد، روزی که شهید شد و روزی که دوباره محشور می‌شود.

 

توصیه شما به ملت‌ها به‌ویژه نسل جوان محور مقاومت در عصر ظهور امام مهدی (عج) چیست؟

اگر منظور این است که در دوران ظهور امام چه باید انجام دهند، من کمتر از آن هستم که در دوره‌ای نصیحت کنم که انوار نعمت‌های امام در افق زمین و جهان می‌درخشد و بت‌ها و ظالمان را به آتش می‌کشد.

و اگر منظور از این سؤال، آماده شدن برای ظهور است، به خودم و آنان توصیه می‌کنم که انتظار را عبادت دانسته، به آن پایبند بوده و هرگز از آن غافل نشوند. انتظار بهترین عبادت است، چنانکه در روایات آمده: انتظار بزرگترین جهاد است. این عبادت جز با تهذیب نفس و آماده‌سازی آن با سلاح آگاهی و ارتقای تجربه و توان در جهت خدمت به امام مفترض‌الطاعة به‌دست نمی‌آید.

و در عصر غیبت، باید به‌طور کامل از نائب او اطاعت کرد که همان رهبر زمینه‌ساز ظهور و ولی امر مسلمین جهان، حضرت آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای دام‌ظله است.

العربية
copy

الأمين العام للنجباء:

أبو تقوى كان كابوسا للأمريكان/ ذكرى عن اللقاء الأخير

 

أشار الكعبي إلى أن المعاون العسكري لحركة النجباء كان له دور كبير في توجيه ضربات قاسية للإحتلال، وشرح ذكرى عن آخر لقاء مع الشهيد أبي تقوى.

 

أفاد الموقع الإعلامي لمكتب حركة النجباء في الجمهورية الإسلامية، أن الأمين العام للحركة في حوار مع صحيفة ايران في نشرتها المخصصة لشهداء المقاومة، كشف عن استراتيجية المقاومة في اتخاذ دورها المؤثر في قضية فلسطين، مؤكدا أن الثأر للشهداء مرهون بإبقاء جذوة المقاومة مستعرة.

وشرح الشيخ اكرم الكعبي خطط فصائل المقاومة لمواجهة المشاريع الأمريكية الإستعمارية وتطرق في حديثه إلى الأبعاد الشخصية والجهادية للشهيد أبي تقوى الذي استشهد مؤخرا في قصف جوي أمريكي.

ولكم فيما يلي نص الحوار:

  

ماهي ثمرات المقاومة ودماء الشهداء وما هو الدور الذي ستلعبه في تحرير القدس؟

إن المقاومة حققت الكثير من الثمرات أهمها أنها كسرت جبروت وغرور امريكا وهيمنتها على العراق وافشلت الكثير من مشاريعها الخبيثة لتخريب البلد ومنها استهداف ثقافته وسيادته وحققت المقاومة حالة من الوعي لدى المجتمع العراقي أمام التضليل الإعلامي الذي يمارسه الاحتلال لاخفاء جرائمه وتبريرها، وكذلك فإن الدماء الطاهرة التي اريقت بالقصف الغادر الامريكي كان لها دور محوري في توعية الشعب وبث روح الثورة والحماسة فيه وتثبيت المجاهدين على قضيتهم المقدسة واصرارهم على المضي على طريق الشهداء وتحقيق اهدافهم التي ضحوا من اجلها. ثم إن هذه التضحيات العظام وهذه الاهداف الكبيرة التي تسير المقاومة لتحقيقها قد جعلت من القدس رمزا عقائديا لمقاومتها ومسيرتها وهدفا لاستعادته للمسلمين من المحتلين الغاصبين ولن يتوقفوا حتى يحققوا ما وعد به قائدنا المفدى السيد علي الخامنئي بتحرير القدس والصلاة فيها واعلاء كلمة الحق.

 

البعض يقول أنه يجب الثأر لدماء الشهداء الذين ارتقوا مؤخرا؟ ما هو اقتراحكم الاستراتيجي والتكتيكي وكيف سيتم هذا الانتقام وماهو مستواه؟

ان بقاء جذوة المقاومة مستعرة على العدو المتكبر تستنزفه كل يوم وتكسر مشاريعه الشيطانية وقيام أبطال المقاومة بقتل مرتزقته وجنوده وتدمير امكانياته وتقويض سلطته ونفوذه واستمرار السير باتجاه اعلاء الحق ودحض الباطل والثبات على هذا المسير -رغم ارجاف المرجفين واتهام الجهال والمطبعين ومحاولة تشويه اهداف المقاومة من قبل المنظومة الإعلامية للمحتلين- هو الثأر الحقيقي لدماء الشهداء الذي نتمسك به ولا نحيد عنه ابدا.

 

لماذا يسعى العدو إلى قمع المقاومة في العراق؟

العدو جاء الى العراق لسرقة ثرواته وخيراته وجعله كموقع عسكري في قلب المنطقة لحماية كيانه الهجين "اسرائيل" والدفع بقواته لجبهة استعمارية متقدمة ترهب المنطقة وتذل بعض الحكام واجبارهم على دفع الإتاوات والجزية لامريكا.

 اما المقاومة فهي العصا التي توقف عجلة استعمارهم وهي السيف القاطع لمشاريعهم التخريبية، فلن يهدأ لهم بال ولن تسير مشاريعهم كما يريدون مع وجود المقاومة لذلك نجدهم يُسخّرون امكانيات كبيرة على مستوى الإعلام ومؤسسات المجتمع المدني وتجنيد العملاء لاستهداف المقاومة معنويا وكذلك استخدموا ماكنتهم الاجرامية العسكرية لاستهداف المقاومة جسديا ومحاولة تدمير قدراتها وامكانياتها، لكن المقاومة لم تغفل عن كل ذلك فاتخذت اسلوب ومهارة متطورة لموازنة الردع وصد الهجمات الثقافية والإعلامية والعسكرية.

 

ما هي الصفة البارزة التي تميز بها الشهيد أبو تقوى في ميدان المعركة والجهاد؟

الشهيد القائد المجاهد (ابو تقوى) كان المعاون العسكري في حركة النجباء وكان يمتلك الكثير من المؤهلات والخبرات فهو على المستوى العلمي حاصل على شهادة الماجستير في العلوم السياسية وعلى المستوى الايماني كان انموذجا للمجاهد الذي يقتدى به وعلى المستوى العسكري خضع للكثير من الدورات العسكرية والاستراتيجية.

 وكان من اوئل المجاهدين الذين تصدوا للاحتلال الامريكي منذ دخوله للعراق فاوجعه بالعبوات والصواريخ حتى اخراجهم في احتلال العراق الاول اذلاء منكسرين ثم كان امرا للواء الثاني عشر في الحشد الشعبي وخاض الكثير من المعارك ضد صنيعة امريكا داعش وكان يتقدم جنوده ويخوض معاركه من غير تعب او ملل ثم اصبح معاونا لقائد عمليات بغداد ومعاونا عسكريا للحركة في الوقت نفسه وكان له دور محوري في عمليات اسناد طوفان الاقصى وختمها بحسن العاقبة والشهادة على يد ارذل خلق الله وشرارهم.

 

ما هو سبب اغتيال أبي تقوى على يد الأمريكان؟ وماهي عواقب هذه الجريمة؟

الامريكان يعرفون من هو ابا تقوى جيدا كانوا يعتبرونه كابوسهم الذي لا بد ان يتخلصوا منه فقد اوجعهم بضربات المقاومة الاسلامية فشكلوا لجانا وقواتا لمتابعته واستهدافه، ولكونه ابن الميدان الذي لا تخيفه هذه الأخبار لم يرض أن يتوقف في عمله بل استمر رغم أن سماء العراق تكاد تحجبه مسيرات العدو التي تبحث عن المجاهدين فاغتالته طائرة الغدر الامريكي في اليوم التالي لذكرى استشهاد قادة النصر وبنفس طريقة اغتيالهم وسط بغداد و بمقر الحشد الشعبي والذي هو مقر حكومي مجاور لوزارة الداخلية منتهكة السيادة والقيم وكل الاعراف وادبيات المعركة، لذلك فإن دمه صار بركانا للمجاهدين وفي يوم استشهاده ولد الف ابا تقوى ليكونوا كوابيس لا تنكسر ولا تنتهي للاحتلال، بل إن دم الشهيد ابي تقوى اوجد في العراق استياء شعبي كبير واستنكار نخبوي واضح جعل الجميع يدعون لانهاء الاحتلال كما طالبوا القوى السياسية والحكومة العراقية أن يسيروا بهذا الاتجاه ويعملوا لاصدار قرار ينهي وجود الاحتلال في أرض العراق.

 

لو أمكن اشرحوا لنا ذكرى عن الشهيد أبي تقوى؟

حقيقة إن اخر لقاء لي مع الشهيد أبي تقوى كان بيومين قبل استشهاده حيث صار هذا اللقاء في ذهني كشريط فيديو يحجب عني ما قبله، كلما يُذكر اسمه تُعرض كل تفاصيل ذلك اللقاء بحديثه وابتسامته وجلسته وحماسه وثباته واصراره لمواجهة العدو الامريكي وخشوعه عندما كان بداية حديثنا عن تفسير آية مباركة من القرآن الكريم وكيف ان الله يأمر المؤمنين بالتسليم والانقياد التام والطاعة له. ثم تحدثنا عن الشهداء الخمسة الذين رحلوا قبله بأيام بالقصف الامريكي في كركوك وشجاعتهم واخلاصهم ومنزلة الشهيد فكان يصغي بحواسه ويتفاعل بايمانه وعقيدته ويطرح اسئلته وخططه ومقترحاته لمواجهة الأعداء، فسلام عليه يوم ولد ويوم استشهد ويوم يبعث حيا.

 

ما هي نصيحتكم لشعوب المنطقة وخاصة جيل شباب محور المقاومة في عصر ظهور الإمام المهدي (عج)؟

إن كان المقصود من السؤال ماذا يجب أن يفعلوا في عصر ظهور الإمام فإنني أقل من تقديم النصح حول عصر تشع أنوار بركات الإمام على آفاق الأرض والأكوان فتحرق الأصنام والطغاة. وإن كان المقصود من السؤال أنه كيف يمكن التمهيد للظهور، فأنصح نفسي وأنصحهم بالإلتزام بعبادة الإنتظار وعدم اغفالها أبدا، فهي أفضل العبادات كما جاء في الروايات. عبادة الإنتظار هي الجهاد الاكبر فلا تتحقق هذه العبادة إلا بتهذيب النفس وتهيئتها بسلاح الوعي ورفع خبرتها وقدرتها لتكون في خدمة إمام زمانها المفترض الطاعة، وفي عصر الغيبة الإمتثال والطاعة الكاملة لنائبه وقائد التمهيد لظهوره المقدس ولي امر المسلمين السيد علي الخامنئي دام ظله. 

English

S-G of al-Nujaba:

Abu Taqwa was a nightmare for the Americans/ The memory of the last meeting

  

Shaykh al-Kaabi, referring to the role of the military deputy of the al-Nujaba Movement in inflicting strikes on the occupation, recounted the memory of his last meeting with that martyr.

  

According to the website of the representative office of al-Nujaba in Iran – The secretary-general of the al-Nujaba Islamic Resistance Movement, in an interview with the newspaper Iran published in the special issue on martyrs of the Islamic Resistance, expressed the strategies of the Islamic Resistance Axis to play an effective role in the case of Palestine and said that the realization of the revenge of the blood of the martyrs depends on keeping the flame of resistance burning. 

Shaykh Akram al-Kaabi explained how Iraqi groups confront the colonial plans of the United States, and in this regard, he mentioned the personality and jihadi aspects of martyr Abu Taqwa who was recently martyred in an air attack by the invaders. 

Read the description of this conversation in the following interview: 

 

How will the Resistance and the blood of the martyrs bear fruit and will it play a role in the liberation of the noble city of al-Quds? 

The Resistance achieved many results, the most important of which was breaking the United States’ arrogance and dominance over Iraq and neutralizing many sinister projects aimed at destroying Iraq and attacking its culture and sovereignty, and creating a kind of awareness in Iraqi society in the face of the media’s deception that was created by the occupiers to hide and justify their crimes. 

Also, the pure blood that was shed in the treacherous bombings carried out by the United States played an essential role in raising awareness among the people, expanding their revolutionary spirit and fervour, strengthening the warriors in their holy path, continuing the path of the martyrs and achieving the goals they sacrificed for. 

These great sacrifices and these great goals that the Resistance is trying to achieve have turned al-Quds into an ideological symbol of the Resistance, its path and the goal of recapturing from the occupiers for Muslims, and until the fulfillment of the promise of our Supreme Leader, Ayatollah Sayyed Ali Khamenei, regarding the liberation of al-Quds, praying in al-Quds and exalting the word of truth, they do not stop resisting.

 

What is your tactical suggestion to avenge the blood of recent martyrs? How should this revenge be taken and where is its level and threshold? 

The real revenge for the blood of the martyrs, which we adhere to and will never deviate from, is to keep the flame of resistance against the arrogant enemies burning, which every day causes the erosion and failure of their evil projects, kills their mercenaries and soldiers, destroys their capabilities and weakens their authority and influence. 

Despite the existence of some cowards, the slanderous statements of the ignorant and compromisers and the attempt to destroy the goals and face of the Resistance through the media apparatus of the occupation, we will be steadfast in the path of establishing the truth and negating the falsehood. 

 

Why are the enemies in Iraq seeking to suppress the Resistance? 

The enemies came to Iraq to plunder its wealth and assets and turn it into a military headquarters in the heart of the region and protect the existence of Israel. It manoeuvres its colonial forces in a way that reigns terror and humiliates some regional rulers so that they are forced to pay tribute to the United States. 

But the Resistance is an obstacle that stops the movement of their colonial machine and is a winning sword to cut off their subversive projects. Despite the Resistance, the enemies will never see peace and their plans will not go as they want. 

For this reason, at the level of the media and so-called civil organizations, they have prepared many facilities and are recruiting mercenaries for psychological warfare against the Resistance. They also use their military facilities to physically target and destroy the Resistance capabilities. 

Of course, the Resistance is not oblivious and with new skills and methods, it has created a balance of deterrence to repel cultural, propaganda and military attacks.

  

What was an outstanding characteristic of the martyr Abu Taqwa on the battlefield and jihad? 

The martyred commander, Abu Taqwa, was the military deputy of the al-Nujaba Movement. He had many qualifications and experiences. At the university level, he had a master’s degree in political science. On a spiritual level, he was a role model for the warriors, and on a military level, he had completed many military and strategic courses. 

He was among the first mujahidin fighters who confronted the occupiers since the United States entered Iraq and inflicted painful blows on them with bombs and rockets, and finally at the end of the first period of Iraqi occupation, they left the country humiliated and defeated.

Abu Taqwa then took command of the 12th Brigade of the Popular Mobilization Forces and fought many battles against the United States-backed Daesh. He moved ahead of his forces and fought without any fatigue or weakness. 

After that, he simultaneously became the military deputy of al-Nujaba and the deputy commander of the Popular Mobilization Forces’ operations in Baghdad. 

He played a central role in the operation to support the Iraqi Resistance in Operation al-Aqsa Storm and ended his mission with a happy ending and martyrdom at the hands of the most hated and wicked people of God.

  

What was the reason for the assassination of Abu Taqwa by the Americans? And explain the consequences after his martyrdom. 

The Americans knew very well who Abu Taqwa was and they knew that he was a nightmare that they had to get rid of. He hurt their bodies with the blows of Islamic Resistance. Therefore, they formed committees and forces to pursue and target him. 

Considering that he is a son of the battlefield, Abu Taqwa did not get scared by this news and refused to stop his work but continued his activities. While the sky of Iraq is almost full of enemy drones that are searching for fighters. Finally, the American drone assassinated him in the same manner in the centre of Baghdad and in the headquarters of the Popular Mobilization Forces (which is a government headquarters adjacent to the Iraqi Ministry of Interior) on the day after the martyrdom of the commanders of victory. This is how the United States violated our sovereignty and values and all the norms. 

Therefore, his blood became the volcano of the warriors and on the day of his martyrdom, a thousand Abu Taqwa’s were born to be constant and endless nightmares for the invaders. 

The blood of this martyr in Iraq ignited the anger of the masses and the open condemnation of the elites and turned the end of the occupation into a public demand, to the extent that political forces and the government were forced to issue statements in this regard and demand the end of the presence of the occupiers in the territory of Iraq. 

 

Please give me a memory of that honourable martyr if you want. 

My last meeting with Martyr Abu Taqwa was two days before his martyrdom. This meeting is recorded in my mind like a videotape so that all the events before it have been erased from my mind. Whenever he is mentioned to me, all the details of that meeting are imprinted in my mind; His words, his smile, his way of sitting, his enthusiasm and steadfastness and determination to confront the American enemies, as well as his humility at the beginning of our conversation regarding the interpretation of a verse from the Qur’an that asks believers to submit to God’s commands. All of this resonates with me. Then we talked about the five martyrs who were martyred during the American bombing in Kirkuk a few days before his martyrdom. We talked about their bravery and loyalty and their status as martyrs. He listened carefully and with full faith and conviction, he was influenced by these words and raised his questions, plans and suggestions to deal with the enemies. 

Peace be to him, the day he was born, and the day he dies, and the day he is raised alive! [The Holy Qur’an 19:15]

 

 What is your advice to the people, especially the young generation who are the Islamic Resistance Axis in the era of the emergence of Imam al-Mahdi (aj)? 

If the meaning is what they should do during the advent of the Imam, I am less than able to give advice in a period when the lights of the blessings of the Imam shine on the horizon of the earth and the world and burn the idols and oppressors. 

And if the meaning of this question is to prepare for the appearance, I advise myself and them to consider waiting as worship, adhere to it and never neglect it. Waiting is the best worship, as it is said in the hadiths: “Waiting is the greatest jihad.” This worship cannot be achieved except by purifying the soul and preparing it with the weapon of awareness and improving experience and ability to serve the Imam. 

And in the era of backsliding, one should fully obey his vicegerent, who is the leader who laid the foundation for the emergence and guardian of the Muslims of the world, Ayatollah Sayyed Ali Khamenei.

آخرین اخبار